Små og store hverdags gleder

fredag 25. april 2014

En bagasjeromsmatte...

kan brukes til mye,
også utenfor bilen.


Jeg bruker den når jeg holder på 
med ompotting av blomster
på altanen :)


Matten er stor, så det er plass til alt
jeg trenger når jeg jobber.

Leirpottene står i bøtta, for treking/metting
av vann før planting.


Plastpottene bruker jeg til å fylle
opp i kasser og større potter, får med
meg litt mere enn med bare hendene.
 

I år har jeg pelargonia (granium) i 
altankassene, og de har jeg plantet i
leirpotter før jeg satte de i kassene.

Da er det letter å ta de inn til høsten 
for overvintring...
 

og om kveldene når kuldegradene 
lurer i lufta :)

Her i Nordland er det fare for
nattefrost helt til begynnelsen
av juni.

Men med sol og varme om dagen, 
så klarte jeg ikke å vente med å
 plante blomster ut.

God helg!

Klem Gerd Kr.

5 kommentarer:

  1. Finnes det noe bedre i hele verden en vårlige sysler!! God helg :-)

    SvarSlett
  2. Sola og varmen lurer oss litt, så du må huske på å ta inn plantene dine om kvelden....ellers så går det kjempebra med stemor...de tåler en trøkk....men koselig og gøy er det med vårlige sysler....ha en flott helg....

    SvarSlett
  3. Så koselig å drive med vårlige sysler !
    Kjempelurt med matta !
    Og du ...velkommen som følger hos meg og takk for koselig hilsen !
    Ønsker deg en fin vårlig helg.
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Det er alltid trivelig med nye blogg-bekjentskaper. (",)

    Her har snyen akkurat forsvunnet, og det begynner å tørke opp såpass at vi kanskje kan hente fram riva snart, men planting må vi nok vente litt med enda. (",)

    Kikka litt på eldre innlegg hod deg - nyyydelig fanakofte. (",)

    SvarSlett
  5. Så koselig du har det! Lurt å bruke bilmatten! Jeg har en plantebakk, og den må jo lagres i drivhuset resten av året, mye smartere det der! ;)

    Ha en finfin uke! :0)

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett

Setter pris på ett ord ifra deg - Tusen takk <3